Informace rodičům 11.10.
11. října 2013
Milí rodiče,
trochu jsme se báli, ale s Jeníčkem i Mařenkou to dopadlo dobře, ba ani nikdo z nás se nezdál ježibabě dost vykrmený, aby měla chuť si nás upéct. Podle ohlasů se koncert dětem líbil, koupili jsme si proto CD s písničkami a Perníková chaloupka nám teď hraje každou přestávku (někteří si vymýšlí i vlastní choreografie J). Zvládli jsme i cestu veřejnou dopravou (chválím všechny, že byli ráno na nádraží včas). Před představením jsme měli čas na prozkoumání nové prolézací výstavy v pasáži Minoru. Cestou z představení jsme se zastavili na Václavském náměstí, porovnali originální sochu sv. Václava se sochou visícího koně Davida Černého, kterou jsme potkali v pasáži Lucerna, pověděli jsme si pár slov o Národním muzeu. A na nádraží nám zbyl i čas na provětrání peněženek.
Co už umíme:
ČJ – rozlišit předponu a kořen slova a správně psát předpony od-, pod-, nad-, před-, roz-, bez-, vz-
- ukázali jsme si i složitější případy zdvojení souhlásek (oddech, bezzubý) nebo Ú uprostřed slova (bezúčelný)
- v pondělí jsme si rozdali čtenářské deníky, vysvětlili si, jak provádět zápisy, a společně dali dohromady zápis o Dášeňce, který může sloužit jako vzor (umístím ho na webové stránky)
M –písemně sčítat a odčítat do tisíce – sčítání nám šlo dobře, ale s odčítáním měli někteří značné potíže
- vyřešili jsme pár jednoduchých slovních úloh
- paní učitelka si na nás vymyslela také zapeklitý úkol, z šesti lístečků s číslicemi jsme měli sestavit příklad na písemné sčítání s výsledkem, bylo potřeba hodně přemýšlet a kombinovat (šlo to ztuha, ale radost z vyřešení byla velikou odměnou J)
AJ –protože jsme návštěvou divadla přišlio další angličtinu, nestihli jsme se odlepit ze 4. lekce, podrobněji jsme se ale věnovali poslechům a textům o příšerkách (poslech se dětem dařil opět velmi dobře, z nahrávky dokázaly pochytit všechny podstatné údaje; o něco horší to bylo se samostatným čtením a rozhodováním o pravdivosti/nepravdivosti výroků k textu – učebnice str. 11, cv. 4, 5)
- nakonec si všichni nakreslili a popsali svou vlastní příšerku
Vl – zakončili jsme nakousnuté politické téma z minulého týdne, dovysvětlili si funkci vlády a parlamentu, představili si nejzásadnější prezidenty v historii ČR, vyjmenovali společně různá ministerstva, někteří přidali i politické strany a současné politiky
Př – ve čtvrtek jsme opakovali o houbách, s pomocí textu v učebnici děti ve dvojicích dokončovaly neúplné věty
- v pátek jsme se zabývali fotosyntézou, pracovali jsme novou metodou „Průvodce čtením“
Co nás čeká příští týden:
ČJ – stavba slova – rozlišování předpon a předložek (nad zemí, nadpis),slova s předponou ob- (objel, objem…)
M – násobení dvouciferného čísla jednociferným (6 x 25), dělení se zbytkem
- geometrie – měření úseček, převádění jednotek délky
AJ – lekce 5 – ve škole (vazby Thereis.., There are…)
Vl –mapy a plány (měřítko, značky),orientace na mapě České republiky (světové strany)
Př–rostliny (části těl rostliny, dělení rostlin – učebnice str. 11 – 14)
Další informace:
Ve škole opět řádí vši, kontrolujte dětem pravidelně hlavy.
S Malým princem (A. de Saint-Exupéry) budeme pracovat od pondělí 4.11.
V úterý bude krátký test z vlastivědy (základní údaje o ČR).
Markéta Pézlová