Informace rodičům 15.11.
15. listopadu 2013
Milí rodiče,
ve čtvrtek se z nás stali znalci výtvarného umění. Pod vedením milé lektorky Martiny, která se nám po celou dobu věnovala, děti postupně přicházely na to, k čemu galerie slouží, co všechno se zde vystavuje, jak se v ní chovat, jaký je rozdíl mezi kopií a originálem… Dozvěděly se také něco o historii Veletržního paláce a pak už se celé natěšené vrhly do proskleného výtahu, který nás vyvezl do posledního patra, kde je čekal první úkol veskrze detektivní, pátralo se po obrazu Jana Zrzavého, který si předtím složily na rozstříhaných kartičkách. Tento obraz nás celým dvouhodinovým blokem provázel, chvíli jsme se u něho posadili a pozorovali ho. Lektorka nám ukázala, co všechno se dozvíme z popisku u obrazu a pokládala nám dobře mířené otázky, pomocí nichž děti poměrně brzy odhalily, že se jedná o Kleopatru. Na zbytek exponátů v patře jsme už bohužel neměli čas, protože jsme pospíchali do ateliéru, kde si děti rozdělily nastříhané kartičky s obrázkem a podle nich každý tvořil část obrazu. Výsledek se jim myslím povedl, naše Kleopatra ve výsledku nabrala navíc ještě trochu kubistický ráz – můžete posoudit sami ve fotogalerii na webu (Autentický komentář, když se jednotlivé výtvory poskládaly dohromady: „Jééé, vždyť vona má tři kozy!“). Myslím, že zejména tvorbu si děti užily, ale kdybychom měli více času, určitě by si někteří rádi prohlédli i další vystavená díla. Lektorské oddělení Národní galerie pořádá mnoho akcí pro děti i rodiče, včetně otevřených výtvarných ateliérů a dílen (více najdete na www.ngprague.cz), teď jsou na to děti pěkně nastartované J.
Co už umíme:
ČJ – připomněli jsme si vyjmenovaná slova po B a zaměřili se na tvary a slova příbuzná slov BÝT a BÍT (nabýt/nabít, přibýt/přibít, odbýt/odbít…)
- při pátečním slohu děti popisovaly vybraného člena rodiny
- v pondělí jsme pokračovali ve čtení Malého prince, tentokrát jsme se před čtením zaměřili na fakta o knize (kdy byla napsaná, do kolika jazyků byla přeložena ….), pak následovalo čtení III. kapitoly
M – celý týden jsme trénovali písemné odčítání čtyřciferných čísel; stále jsou děti, které v postupu často chybují, budu tedy trvat na tom, aby si své výsledky ověřovaly zkouškou
- v geometrii jsme opakovali názvy těles a pracovali s prostorovou představivostí
AJ – opakovali jsme probrané tématické okruhy a otázky, hráli bingo a napsali test
Vl – popsali jsme části řeky od pramene po ústí, vysvětlili si pojmy povodí a úmoří, vyhledávali na mapě prameny řek a určovali, do kterého povodí a úmoří patří
Př – seznámili jsme se s pojmem lesní patra a přiřazovali, kam které rostliny a živočichové patří
Co nás čeká příští a následující týden:
ČJ – opakování vyjmenovaných slov po B, procvičování určování slovních druhů
M – písemné násobení jednociferným číslem (přes víkend pořádně procvičte násobilku)
AJ – lekce 9
Vl – významné řeky v ČR
Př – les – lesní rostliny
Další informace:
J Na pondělí si děti přinesou svůj dlouhodobý úkol pozorování klíčení semínek (pokud možno i se semínkem).
J Na pondělí vždy Malého prince.
J V pondělí a ve středu budou konzultace (učitel – rodič – žák).
J V sobotu 16.11. je naplánována další vycházka v cyklu Poznáváme náš region (podrobnější info v ŽK nebo na webu školy)
Markéta Pézlová