Informace rodičům 23.5.
23. května 2014
Milí rodiče,
konečně jsme rozlouskli záležitost s jarmarečním výdělkem. Po dlouhých diskuzích a propočtech, zvážením různých možností byla drtivou většinou odhlasována návštěva aquaparku v Čestlicích. Na druhém místě s polovinou hlasů zůstalo lanové centrum. Výlet se uskuteční pravděpodobně v posledním červnovém týdnu po návratu ze školy v přírodě.
Co už umíme:
ČJ - naučili jsme se vyhledat podmět a přísudek ve větě jednoduché (prozatím pouze v nejjednodušších případech, nezabýváme se případy, kdy je podmět nevyjádřený, několikanásobný…); Péťa se neopomněl zeptat, k čemu to potřebujeme J, takže jsme si rovnou vysvětlili, že to uplatníme příští týden u shody přísudku s podmětem
- krátce ale často a pravidelně procvičujeme určování slovních druhů a psaní i/y v koncovkách podstatných jmen
- při čtení jsme se věnovali hlasitému čtení s přednesem, všichni si sami hodnotili, jak si myslí, že se jim výrazné čtení dařilo, a následně dostali hodnocení i ode mě; trénovali jsme to na úryvku z knihy Mikulášovy patálie
- minulý pátek při slohu děti vymýšlely krátká vyprávění podle obrázků, představovaly si, kdo na obrázku je, co dělá a proč ...
M - na začátku každé hodiny rozebíráme tři úlohy z letošního Klokánka a většina dětí dokáže ostatním pěkně vysvětlit postup, jak úlohu řešily, zároveň jsou schopné sledovat a naslouchat řešením ostatních
- při plánování výletu proběhla finanční gramotnost v praxi, děti si samy vyhledávaly ceny a propočítávaly různé možnosti útraty, ochotně násobily znova a znova
- v geometrii jsme se věnovali osové souměrnosti
AJ - potýkali jsme s delšími texty v 25. lekci, daly nám dost zabrat
- každý se pochlubil, v kterém sportu je dobrý (I am good at…), ostatní větu převedli do 3. osoby (He is good at…, She is good at…), zároveň jsme při tom potrénovali paměť, protože jsme se snažili zapamatovat si všechny spolužáky
Vl - úterý jsme věnovali Janu Husovi, sledovali jsme příslušný díl Dějin udatného národa a během toho za pomoci otázek v pracovním listu postupně odhalovali, proti čemu vystupoval (děti to dokázaly pěkně vysvětlit), bylo vidět, že je osud Jana Husa zaujal; vznikly také pěkné pětilístky (pětilístek je krátký stylistický útvar - metoda používaná v programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení - pomáhá utřídit si získané informace) - přepsala jsem je na zadní stranu
- ve středu jsme povídali a četli o husitství, Přemek nám podrobně vyložil vojenskou strategii husitů
Př - po zahradních rostlinách přišli na řadu živočichové žijící v okolí lidských obydlí, podrobněji jsme studovali kočku domácí jako zástupce domácích mazlíčků, stručněji pak volně žijící živočichy
VV - různými technikami pak děti kočku ztvárnily
Co nás čeká příští týden:
ČJ - vyvodíme pravidla pro shodu přísudku s podmětem
M - procvičování, procvičování, procvičování ….
AJ - 26. lekce (průběhový čas, názvy vyučovacích předmětů)
Vl - Jiří z Poděbrad a Jagellonci
Př – ekosystém potok a rybník
Další informace.
- v úterý 27.5. připomínám třídní schůzku (škola v přírodě, organizace závěru školního roku, informace k příštímu školnímu roku) od 17:30 h
- naši zástupci v ekoparlamentu se spolu se zástupci z ostatních tříd 1. i 2. stupně v úterý zúčastnili rozhovoru s auditory, kteří posuzovali naši žádost o udělení titulu Ekoškola - dostali velikou pochvalu
- v tomto týdnu se také rozeběhly dvě soutěže pořádané ekoparlamentem, obě se týkají odpadů (v jedné z nich vyhledávají jednotlivci odpovědi na otázky rozvěšené po škole; v druhé soutěží celé třídy v kvalitě třídění)