Informace rodičům 24.1.
24. ledna 2014
Milí rodiče,
moc děkuji za podporu a pomoc, kterou jste poskytli dětem při přípravě jejich vlastivědných referátů. Slyšeli jsme zatím čtyři a všechny byly perfektně připravené. Každý byl něčím originální (Hanička V. s Verčou použily vlastní fotografie, takže jsme poznali, že daná místa samy navštívily, a také nám přinesly různé suvenýry; Péťa s Šimonem sklidili obdiv za vlastnoručně nakreslené městské znaky a vlajky; Vilém s Pavlem a Járou zase za profesionálně vytvořenou prezentaci v PowerPointu včetně animací, které ostatním doslova vyrazily dech; Bětka s Majdou své vyprávění proložily vyprávěním pověstí), ale všechny společně posluchače zaujaly.
Co už umíme:
ČJ – naučili jsme se poznat infinitiv slovesa, najít ho v textu i ho vytvořit
- seznámili jsme se také se zvratnými slovesy a průběžně trénovali určování osoby, čísla a času
- v pondělí jsme si přečetli další kapitolu z Malého prince a ve čtvrtek při VV v malých skupinách kreslili jednotlivé planety, které malý princ navštívil, i s jejich obyvateli
- ve středu jsme si v čítance přečetli vtipnou ukázku z knihy Boříkovy lapálie o tom, jak Aleš dostal papouška
M – procvičovali jsme písemné dělení, celkově to jde dětem dobře, občas váhají u složitějších příkladů nebo se spletou v násobilce, ale postup zvládají dobře
- v geometrii jsme se snažili sestrojit obdélník a čtverec (výsledky snažení budou známy až po uzávěrce tohoto dopisu, tak doufám, že neskončíme u té snahy J)
AJ – po středeční prověrce jsme se pustili do nové lekce o robotech
Vl – první dvojice nás ve svých referátech pozvaly na výlety do severních, západních a jižních Čech a do Prahy
Př – ve čtvrtek jsme zjišťovali nové informace o ropě, pracovali jsme metodou „analýza věcných rysů“, kdy jsme ropu porovnávali s dalšími dvěma již známými horninami (žulou a uhlím); pomáhaly nám také básničky z knížky Z. Kukala: Geologická abeceda a na závěr se dvojice nebo jednotlivci pokusili vytvořit vlastní krátkou básničku na téma ropa (některé verše byly dost vyvedené, ale děti si je nesly domů, tak se s Vámi bohužel nemůžu podělit J)
Co nás čeká příští týden:
ČJ – slovesa – naučíme se rozlišovat tvary jednoduché a složené (např. vidíme/ viděli jsme)
M – v pondělí i v úterý se budeme věnovat spíše geometrii, budeme se snažit přijít na to, jak vypočítat obvod trojúhelníka, čtverce i obdélníka
AJ – lekce 15 – sloveso CAN (umím, smím) a přivlastňovací ´s (Lucy´s doll = Lucčina panenka)
Vl – doposlechneme si zbylé referáty
Př – ve čtvrtek půjdeme na výstavu o odpadech, kterou připravil ekotým 2. stupně v prostorách budoucí jídelny
Další informace:
- ve středu 29.1. jedeme do kina v Modřanech na animovaný film Croodsovi (podrobnější info v ŽK)
- ve čtvrtek 30.1. se rozdává pololetní vysvědčení, vyučování končí v 11:30 (veselá angličtina bude proto dříve než obvykle: od 12:30 do 13:15 h a bude Micky´s bazaar J)
- před samotným rozdáváním vysvědčení navštívíme ve čtvrtek výstavu o odpadech v prostorách budoucí jídelny, výstava obsahuje část teoretickou se spoustou ukázek a také část tvůrčí, kde mohou děti samy tvořit, vyrobit si ruční papír a hrát různé hry – prostor je sice po dobu výstavy vytápěn, přesto je tam poměrně chladno, dejte tedy dětem s sebou teplé ponožky a teplejší mikinu/svetr (výstava je odpoledne volně přístupná i veřejnosti, bližší informace v ŽK)
Markéta Pézlová