Informace rodičům 30.5.
30. května 2014
Milí rodiče,
máme před sebou poslední měsíc tohoto školního roku a ve všech předmětech už finišujeme.
Co už umíme:
ČJ - vyvodili jsme pravidla pro shodu přísudku s podmětem a snažili se je uplatnit v krátkých větách
- ve čtení jsme se zaměřili na dobrodružnou literaturu, nejprve jsme dali společně dohromady prvky, které jsou podle nás pro dobrodružnou literaturu typické, následně děti v čítance vyhledávaly ukázky, které dobrodružnou literaturu zastupují a zdůvodňovaly, proč si to myslí
- poslechli jsme si úryvek z audioknihy Robinson Crusoe v podání Jiřího Adamíry a při vlastním čtení jsme se pokoušeli o podobně výrazný přednes
- ve slohu jsme se zapojili do soutěže pořádané ekotýmem a připravili rozhovor s vyhozenou svačinou
M - procvičovali jsme písemné dělení, zaokrouhlování velkých čísel (jednu hodinu pracovaly děti samostatně s výukovým softwarem v počítačové pracovně)
- v geometrii jsme vyvodili výpočet obsahu čtverce a obdélníka bez čtvercové sítě
AJ - naučili jsme se pojmenovat vyučovací předměty anglicky a převedli si vlastní rozvrh do angličtiny
- pracovali jsme s novými přídavnými jmény sweet = sladký, sour = kyselý a bitter = hořký
Vl - povídali jsme si o Jiřím z Poděbrad a dvou Jagellonských králích
Př - zaměřili jsme se na rostliny v okolí rybníků a řek, seznámili jsme se leknínem, orobincem a blatouchem, víme, jaký je rozdíl mezi vodními a vlhkomilnými organismy
VV - děti vytvořily hravé skládanky s hlavičkami, které se mohou různě překládat a vznikají tak nečekané a mnohdy veselé kombinace
Co nás čeká příští týden:
ČJ - shoda přísudku s podmětem
M - opakování, aritmetický průměr
AJ - lekce 27 - ve městě
Vl – první Habsburkové na českém trůně
Př – ekosystém rybník, řeka - živočichové
Další informace:
- plán závěrečných prověrek:
3.6. M
6.6. Př
10.6. AJ
12.6. ČJ
Markéta Pézlová