Informace rodičům 4.4.
4. dubna 2014
Milí rodiče,
v dubnu nás čeká spousta akcí, přehled uvádím níže, podrobnější informace k jednotlivým akcím budou děti dostávat průběžně do ŽK.
Co už umíme:
ČJ - trénovali jsme určování vzorů u podstatných jmen rodu ženského, odůvodňovali jsme psaní koncovek a skloňovali podstatná jména podle vzorů
- v pondělí jsme čtení zahájili dalším rychlokvízem, následovalo čtení už předposlední kapitoly Malého prince, příští týden se s ním rozloučíme
- ve středu jsme četli text H. Doskočilové o dětství Jana Amose Komenského
M - celý týden jsme poctivě trénovali písemné násobení, každý den bylo připraveno 5 příkladů se stejnou časovou dotací (15 minut), aby si každý mohl sledovat své pokroky
- před počítáním jsme se zahřívali různými matematickými hrami (BUM nebo na telefonní ústřednu)
- vyřešili jsme také několik logických úloh
- v geometrii jsme pracovali s obvody a obsahy obrazců, určovali jsme je zatím pomocí čtvercové sítě
AJ - opakovali jsme prostřednictvím různých her, naučili jsme se pojmenovat základní geometrické útvary
Vl - na úterní pětiminutovku byli všichni výborně připraveni, chválím J
- nepokračovali jsme dál ve vyprávění na dějinné ose, ale na chvíli jsme se zastavili a povídali si o životě ve středověku; v úterní hodině bylo znát, že je to pro děti těžko představitelné, navíc jsme hodně bojovali s některými pojmy (kláštěr, mnich, církev, šlechtic…); na středu jsem se proto rozhodla zaměřit se pouze na život dětí a pracovali jsme tak s texty z publikace J. Lněničkové Svět dětí (edice Dějiny v obrazech) a děti porovnávaly svůj život s životem dětí ve středověku, některé údaje pro ně byly překvapivé (někteří chlapci nakonec uváděli jako výhodu života ve středověku, že se dívky vdávaly už ve 14 letech J, pro většinu dětí největší nevýhodou bylo, že neexistovaly tablety)
Př - shrnuli jsme si, co víme o polních plodinách, a naťukli téma živočichů na poli (zatím s využitím výukového programu plného obrázků, aby se nám pěkně vizuálně vryly do paměti)
VV - připravujeme výrobky na jarmark, tentokrát několik různých zápichů a hlavně antistresový balónek (to děti moc bavilo) - jen doufám, že nám zbyde něco do volného prodeje, protože zatím si chtějí děti téměř všechny své výtvory rezervovat
- rádi bychom na jarmark připravili také malou velikonoční kuchařku (to abychom se na jarmark mohli připravovat i v jiných hodinách než při VV a ve slohu jsme zrovna trénovali popisování pracovního postupu a recepty se nám do toho pěkně hodí), děti mají za úkol přinést z domova nějaký jednoduchý velikonoční recept nebo recept zpracovávající přebytek vajec - ve škole je pak graficky zpracujeme
Co nás čeká příští týden:
ČJ - koncovky podstatných jmen rodu ženského - procvičování
M - zaměříme se na slovní úlohy, při tom si budeme průběžně opakovat písemné násobení, sčítání, odčítání, zaokrouhlování ….
AJ - 23. lekce (opakování)
Vl - v úterý se ještě stručně vrátíme k románskému slohu a přečteme si o Kosmovi (učebnice str. 19), pak navážeme Přemyslem Otakarem I.
Př – živočichové na poli (učebnice str. 40 - 42)
Další informace:
- ve čtvrtek 10. 4. nás čeká v tělocvičně divadelní představení spolku Lokvar (nám již dobře známého z předchozích let), tentokrát s novou pohádkou Český Honza - vybírám 40 Kč
- v úterý 15. 4. proběhne již tradiční JARNÍ JARMARK
- hned po velikonočních prázdninách v úterý 22.4. pojedeme do divadla v Dlouhé na novou inscenaci O líné babičce (podrobnější informace dostanou děti příští týden)
- v pátek 25.4. pojedeme do Zvole na závod v orientačním běhu (chceme zopakovat naše skvělé výsledky z podzimu)
- na konci dubna budou konzultace (s přesným rozpisem termínů vás opět oslovím emailem v průběhu příštího týdne)
Markéta Pézlová