Informace rodičům 8.11.
8. listopadu 2013
Milí rodiče,
ještě jednou všem děkuji za přípravy na Halloween, děti měly báječné kostýmy a posvačili jsme „ukrutné“ dobroty J.
V pátečním halloweenském veselí trochu zanikl příchod oblovky, ale v pondělí jsme to napravili, z posbíraných návrhů jí bylo demokraticky zvoleno jméno: je to PACKMAN (a jak podotkl jeden kluků, „nedá se poznat, jestli je to holka, nebo kluk, protože šneci jsou přece hemeroidi“ J). Zatím se moc neosmělila, pořád se zahrabává pod hlínu, dáváme jí na čas na rozkoukanou.
Co už umíme:
ČJ – pracovali jsme se slovními druhy, rozlišovali ohebné a neohebné; děti by měly umět slovní druhy vyjmenovat, ke každému uvést příklad, určit slovní druh v jednoduchých případech
- v pondělí jsme se pustili do četby Malého prince, krátce jsme si představili autora a vyhledávali informace v tiráži (kdo je autor, kdo knihu ilustroval, v kterém roce byla vydaná, kdo ji přeložil….) a přečetli jsme si první kapitolu
- ve středu jsme pracovali s čítankou a snažili se porozumět významu přísloví a rčení spojených s vodou, což byl pro většinu těžký oříšek (pár jedinců dokázalo vysvětlit přísloví Voda je dobrý sluha, ale špatný pán., k významu některých jsme se společně prokousali, ale např. s rčením Tichá voda břehy mele si neporadil nikdo)
M – pracovali jsme s čísly do 10 000 – porovnávali, zaokrouhlovali, sčítali pamětně i písemně, řešili slovní úlohy
- máme za sebou také první lekci finanční gramotnosti, určovali jsme, který majetek patří státu, obci, škole, rodině, jednotlivci … (nejtěžší bylo rozhodnout o vlastnictví textu písničky vysílané v rádiu)
AJ – osvěžili jsme si předložky z minulého roku ON (na), IN (v), UNDER (pod) – hurá, skoro nikdo nezapomněl J a přidali si dvě nové BETWEEN (mezi) a NEXT TO (vedle)
- určovali jsme polohu předmětů podle písemného zadání – všichni zvládli bez chyby!
- poslechli jsme si k tomu dvě písničky: Where is it? (http://www.youtube.com/watch?v=8F0NYBBKczM) a In, on, under (http://www.youtube.com/watch?v=hx8i-Wq_jtc), jejichž prostřednictvím se předložky snad všem zaryly hluboko do kůry mozkové J
Vl – v úterý jsme pracovali se schématem rozdělení vody v krajině, děti pracovaly ve dvou velkých skupinách a, světe div se, dokázaly se domluvit a schéma správně sestavit J
- ve středu jsme pracovali s učebnicí, vysvětlili jsme si rozdíl mezi rybníkem, jezerem a přehradou
Př – ve čtvrtek jsme společně přemýšleli, jak bychom mohli přírodovědně zkoumat naši oblovku, sešla spousta zajímavých nápadů, začneme s pravidelným vážením a měřením ulity
- v pátek jsme zahájili téma LES, pátrali jsme po významu lesa (použili jsme k tomu tabulku pravdivosti a porovnávali pravdivost uvedených tvrzení s vlastními znalostmi a následně s textem v učebnici
VV – vytvářeli jsme sádrové odlitky z nasbíraných podzimních přírodnin
Co nás čeká příští a následující týden:
ČJ – opakování vyjmenovaných slov po B, procvičování určování slovních druhů
M – písemné sčítání a odčítání do 10 000, písemné násobení jednociferným číslem
AJ – lekce 8 – opakování (a testík)
Vl – vodstvo ČR - řeky
Př – les – lesní rostliny
Další informace:
J Konzultace k 1. čtvrtletí proběhnou v pondělí 18.11. a ve středu 20.11., možné termíny jsem rozesílala emailem.
J Děti dostávaly přihlášku na školu v přírodě.
J Na pondělí vždy Malého prince.
J Ve čtvrtek 14.11. jedeme do Veletržního paláce na program Moje první návštěva Veletržního paláce – bližší info v ŽK.
J Děti si nesou domů desky s pracovními listy, za úkol si mají pracovní listy srovnat, protože někteří je zakládají hlava nehlava.
Markéta Pézlová